Pobjednici 34. Kazališnih igara u Jajcu

34. Kazališne igre u Jajcu zatvorene su u nedjelju, 14.06. 2015. godine. Najbolja predstava žirija publike u sastavu: Mustafa Hamur, Irena Lukić Ljubičić, Josipa Kulenović, Amela Kavazbašić i Pašaga Hodžić bila je predstava GILGAMEŠ Hrvatskog tetra “Soli”u režiji Vlade Keroševića.

jajce-2ODLUKE ŽIRIJA

Stručni žiri Trideset četvrtih Pozorišnih / kazališnih igara Bosne i Hercegovine, održanih u Jajcu od šestog do četrnaestog juna / lipnja 2015., u sastavu:

Dr Tanja Miletić Oručević, rediteljica, predsjednica

Mr irina Dobnik, glumica

i Darko Cvijetić, pjesnik

donio je jednoglasnu odluku da dodijeli sljedeće nagrade:

VELIKU PLAKETU GRADA JAJCA – NAGRADU ZA NAJBOLJU PREDSTAVU U CJELINI

Narodnom pozorištu Sarajevo za predstavu „Divlje meso“

Gorana Stefanovskog u režiji Dine Mustafića.

Predstava „Divlje meso“ je visoko estetizirani teatarski događaj koji priziva najblistavije trenutke bosanskohercegovačke scenske tradicije i artikulira ih u suvremen i relevantan teatarski čin.

PLAKETU GRADA JAJCA – NAGRADU ZA NAJBOLJU REŽIJU

Alešu Kurtu za režiju predstave „Teferič“ Derviša Sušića u Kamernom teatru 55.

Uvjerljivost koherentne rediteljske vizije Aleša Kurta formulira originalan izražajni stil svih elemenata predstave i uspijeva od teksta modernog klasika Derviša Sušića stvoriti suvremenu i autentičnu političku sliku našeg svijeta.

PLAKETU GRADA JAJCA – NAGRADE ZA GLUMAČKA OSTVARENJA:

Vesni Mašić za ulogu Marije u predstavi „Divlje meso“ Narodnog pozorišta Sarajevo.

Glumačka igra Vesne Mašić doseže veliku emociju svedenim sredstvima uz profinjenu koncentraciju i time arhetipski lik lišava patosa i smješta ga u cinični kontekst suvremenosti.

Anji Ilić za ulogu Mice u predstavi „Mrešćenje šarana“ Narodnog pozorišta Republike Srpske iz Banje Luke.

Igra Anje Ilić donosi raskošan dijapazon izražajnih sredstava i kroz transformacijsku moć afirmira onu vrstu vitalnosti koja održava malog čovjeka u historijskim olujama.

Zijahu Sokoloviću za ulogu Klausa u predstavi „Divlje meso“ Narodnog pozorišta Sarajevo.

Furioznom prezentnošću Zijah Sokolović uvjerava nas kako glumačka igra u izuzetnim situacijama može utjeloviti i demona i zombija neoliberalnog kapitalizma.

Mirsadu Tuki za ulogu Muhtara u predstavi „Teferič“ Kamernog teatra 55.

Kormilareći „Teferičem“ Mirsad Tuka služi kao centar i oslonac glumačkog ansambla, te preciznim i dosljednim sredstvima svojom ulogom Muhtara u potpunosti materijalizira ideju predstave.

Nusmiru Muharemoviću za ulogu Mirse u predstavi „Sinovi umiru prvi“ Bosanskog narodnog pozorišta iz Zenice.

Nusmir Muharemović u svojoj glumačkoj igri pronalazi izraz iskustva čitave bosanskohercegovačke poslijeratne generacije, ton i boju njene silovitosti i njenog očaja.

PLAKETU GRADA JAJCA – NAGRADU ZA MLADOG GLUMCA

Adiju Hrustemoviću za ulogu Stefana u predstavi „Divlje meso“

Narodnog pozorišta iz Sarajeva.

Adi Hrustemović sa stpljivošću i pokornošću ulazi u arenu velikih tema i likova i u nju unosi duh novih glumačkih promišljanja, one generacije bosanskohercegovačkih glumaca koji su građani interneta mnogo više nego posjetioci balkanske krčme.

PLAKETU GRADA JAJCA – NAGRADU ZA NAJBOLJI DRAMSKI TEKST SUVREMENOG AUTORA

Mati Matišiću za dramski tekst „Sinovi umiru prvi“ u produkciji Bosanskog narodnog pozorišta iz Zenice.

Progovarajući na temu tragičnih ožiljaka posljednjeg rata Matišić dotiče neizgovorivo, uspijevajući u njemu da pronađe finu dramaturšku ravnotežu između tragičnog osjećaja beznađa i komičke subverzije. Dramski pisac suvereno vlada jezikom, likom i situacijom, te u pokušaju hvatanja neshvatljive realnosti stvara novatorski žanr.

PLAKETU GRADA JAJCA – NAGRADU ZA NAJBOLJU DRAMATURGIJU

Hasanu Džafiću za dramaturgiju predstave „Sinovi umiru prvi“ u produkcji Bosanskog narodnog pozorišta iz Zenice.

U vrlo uspjeloj jezičkoj i situacijskoj adaptaciji dramskog teksta Mate Matišića Hasan Džafić dosljedno i disciplinirano zadržava sve nijanse značenja autorskog teksta , ali i vlastitim talentom uvjerljivo smješta priču u bosanskohercegovački kontekst. Džafićeva dramaturgija uspjela je u predstavu utemeljiti za lokalni kontekst vrlo značajnu ideju humanizma i pomirenja.

PLAKETU GRADA JAJCA –NAGRADU ZA NAJBOLJU SCENOGRAFIJU

Mirni Ler za scenografiju predstave „Divlje meso“ u produkciji Narodnog pozorišta Sarajevo.

Slijedeći scensku filozofiju rediteljeve zamisli, Mirna Ler gradi scenski prostor dvadeset prvog stoljeća, uvodeći snažnim zamahom na naše scene nivo apstrakcije primjeren vizualnom kodu suvremenog gledaoca.

PLAKETU GRADA JAJCA – NAGRADU ZA NAJBOLJU KOSTIMOGRAFIJU

Adisi Vatreš Selimović za kostimografiju predstave „Teferič“ u produkciji Kamernog teatra 55.

Odjenuvši jezik Derviša Sušića u ruho maštovite modernosti, Adisa Vatreš Selimović značajno je obogatila prostor glumačke igre i omogućila artikulaciju rediteljskog rukopisa.

Žiri 34. Pozorišnih / kazališnih igara Bosne i Hercegovine u Jajcu donio je odluku da

PLAKETU GRADA JAJCA – NAGRADU ZA NAJBOLJU MUZIKU

ove godine NE DODIJELI, smatrajući da ni u jednoj od predstava viđenih u zvaničnom takmičarskom programu muzika nije imala dovoljno značajno mjesto u građevini scenskog svijeta. Žiri ovom odlukom također izražava nadu da će u budućim produkcijama bosanskohercegovačkih pozorišta kompozitori i muzičari biti značajniji kreativni pokretači.

Leave a Reply