SINAN ALIMANOVIĆ INTERNATIONAL TRIO

Ognjen Tvrtković
(fotografije: Emir Kovačević)

Sinan A International TrioU okviru svečane ceremonije zatvaranja 32. Internacionalnog festivala Sarajevksa Zima 2016 DUŠA, u saradnji sa RTV BiH i Ambasadom Austrije u BiH, 21. marta, 2016. godine uspješno je realiziran koncert Sinan Alimanović International Trio.

Sarajevski pijanist, klavijaturist, kompozitor, aranžer, dirigent Sinan Alimanović, predstavio se na čelu internacionalnog trija, u kojem su, samo za sarajevsku publiku, sakupljeni neki od najboljih ritmičara sa ovih prostora: hrvatski kontrabasist Saša Borovec, je stari saradnik Sinana Alimanovića i redoviti član izvanredno aktivnog Big Banda Hrvatske Radio Televizije a vodi i male sastave, te sarađuje sa drugim solistima, dok je srbijanski bubnjar Vladimir Kostadinović jedan od onih solista koji su se školovali u inozemstvu, tačnije na visokoj školi za glazbu i primjenjenu umjetnost u Grazu, a danas djeluje između Beča i New Yorka.

Sinan A International Trio2Sinan Alimanović je jedan od najistaknutijih bosanskohercegovačkih umjetnika sa dugom i nadasve dinamičnom karijerom koja uključuje saradnju sa mnogim važnim solistima svjetske jazz scene, dirigiranje Big Bandom RTV BiH i vođenje malih sastava. Apsolvirao je nastupe na eminentnim pozornicama kako bivše nam domovine, tako i diljem svijeta. Uz to je vlasnik goleme mape vlastitih skladbi, aranžmana i opsežne diskografije. Recentno vodi odsjek za jazz na Muzičkoj akademiji u Sarajevu, a nedavno je promovirao CD “Live in Sarajevo” na kome svira solo klavir, izdanje Bosnaton. Snimljen prošle godine, na istoj ovoj kulturnoj manifestaciji, u Bošnjačkom institutu: Fondacija Adil Zulfikarpašić. Prošle godine je letio u jednu od centrala jazz glazbe, u samu veliku jabuku, New York, gdje je uzeo učešće u posebnom program u čuvenom Tribeca Performing Arts Center –u, a i gigovao je sa velikim kontrabasistom Harvie Swartzom u čuvenom Blue Note Jazz Clubu, sve to zahvaljujući činjenici da je njegova skladba “Lejla” godinu prije proglašena za jednu od pet najboljih skladbi na internet konkursu iza kojih su stajali neki od najboljih njujorških solista na čelu sa trubačem Randyem Breckerom, čijeg smo brata pokojnog Michaela Breckera imali prigodu da, prije ovoga rata, vidimo u Sarajevu.

Sinan Alimanovic - Emir Kovacevic (foto)Alimanović je, kako je navedeno, vlasnik opsežne mape originalnih skladbi i glazbenik koji se okušao u svakom formatu i formaciji. Ali posljednjih godina on kao da prolazi kroz iste one faze kroz koje i neki od najpoznatijih svjetskih majstora crno – bijelih tipki prolaze: svirati standarde jazz glazbe jedna je od važnih kategorija u jazzu, ali svirati ih na nov, svjež i inovativan način. Pokazali su nam to, od standard trija Keith Jarretta, pa sve dalje, a formacija klasičnog klavirskog trija, također doživljava snažnu reafirmaciju. Sjetimo se samo E. S. T. Trija, čiji je lider umro, nažalost, Trija Brad Mehldaua, The Bad Plus ili Phronesis iz Engleske i drugi, ali sada na jedan nov način gdje klavir, kontrabas i udaraljke čine cjelinu u kojoj svaki od instrumenata je podjednako važan i gdje se vodi neprestalni dijalog i kreativna borba između ta tri instrumenta, a ne kao prije gdje smo imali klavir plus ritam sekciju u pozadini. Dapače, format klavirskog trija kao da je postao jedna od najizazovnijih komornih grupa u jazzu i svjedoci smo sjajnih stvaralačkih dometa, ne samo trija iz Amerike nego iz cijele Evrope.

Sinan Alimanovic International Trio i Lejla Alimanovic - Emir Kovacevic (foto)3 Sinan Alimanović international Trio u pravom smislu predstavlja magiju trija u kojem su svi odreda majstori svojih instrumenata, prvi puta zajedno, ali vjerujemo ne i zadnji. Pripremili su jedan mješani program: dosta standarda od kojih su neki na zadnjem CD-u Sinana Alimanovića, potom njegove originalne skladbe i na koncu priredbe aranžmana bosanskih sevdalinki. U jednom dijelu koncerta pridružila im se mlada jazz pjevačica Lejla Alimanović, koja se pojavljuje i kao tekstopisac u skladbama koje je otpjevala, a riječ je o Sinanovoj autorskoj “Sarajevo Remake” i skladbi “Midnight Voyage” Joeya Calderazza.